دسته‌بندی نشده

صداگیری طاقچه خودرو تضمینی با هر برند

صداگیری طاقچه خودرو تضمینی با هر برند

صداگیری طاقچه عقب کوییک، یکی از اصلی‌ترین اقدامات هنگام بروز مشکلات در قطعات خودرو و یا شنیده شدن صداهای غیرعادی در داخل کابین اتومبیل است. این صداها ممکن است به دلیل خرابی یکی از قطعات، عدم نصب صحیح آن‌ها و یا اتصالی سیستم‌ الکترونیکی باشد. با توجه به هزینه‌های بالای قطعات خودرو و تعمیر آن‌ها، توصیه می‌شود با شنیدن کوچکترین صدای نامتعارف، به تعمیرگاه‌ها صداگیری مراجعه نموده و اتومبیل خود را تحت فرایند کارشناسی قرار دهید.

با مشخص شدن منشا صدا و انجام فرایند صداگیری کوییک، خودروی شما مانند روز اول شده و می‌توانید از آن استفاده نمایید. برای آگاهی بیشتر درباره مراحل صداگیری طاقچه عقب کوییک، عوامل ایجاد صدا و اطلاعات تکمیلی آن، پیشنهاد می‌شود خواندن این مطلب، که توسط بلاگ پیشرو سیستم تهیه شده است، را از دست ندهید.

صداگیری طاقچه خودرو

صداگیری طاقچه خودرو

امروزه، برخی از کارخانه‌های خودروسازی برای کاهش هزینه‌ها از مواد پلاستیک‌های فشرده و سایر مواد بی‌کیفیت و ارزان قیمت در مونتاژ اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند؛ همین موضوع، خودروها را آسیب‌پذیر کرده و با کوچکترین نقش عوامل خارجی، دچار مشکلات متعددی از قبیل تولید صدا در قسمت‌های مختلف خودرو می‌شوند. به طور مثال، در سال‌های اخیر، مراجعه به تعمیرگاه‌ها جهت صداگیری طاقچه عقب کوییک، یکی از متداول‌ترین چالش‌های صاحبان این خودروها بوده است.

صدایی که از داخل کابین خودرو، به گوش شما می‌رسد یکسان نیست و می‌توانید از روی نوع صدا و روش ورود آن به داخل کابین، منشا و دلیل ایجاد صدا را متوجه شوید. به طور کلی، صداهای غیر عادی خودرو به دو دسته صداهای ساختاری، که از طریق ایجاد اختلال در سیستم‌ و قطعات متحرک خودرو ایجاد می‌شود، و صدای هوا، که از محیط بیرون به داخل کابین خودرو وارد می‌شود، تقسیم می‌شوند.

در تعمیرگاه‌های صداگیری، کارشناسان ابتدا با ابزار لازم، محل تولید صدا را مشخص کرده و سپس با استفاده از تکنیک‌های مناسب جهت رفع صدا اقدام می‌کنند. همانطور که گفته شد، صداهای ناهنجار تولیدی، بسته به نوع خودرو و محل مولد صدا، می‌توانند متفاوت باشند.

عوامل ایجاد صدا در طاقچه عقب کوییک

شنیده شدن صدای تق تق از طاقچه عقب و مشکل صندوق عقب کوییک، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. حتی گاهی پیش می‌آید که به دلیل حرکت وسایل داخل صندوق عقب از قبیل جک، ابزار آلات و سایر لوازم داخل خودرو، صدای نامتعارفی مشابه صدای خرابی در داخل کابین خودرو به گوش می‌رشد. علاوه بر آن، ممکن است دلیل ایجاد صدا در طاقچه عقب کوییک عوامل مهمتری باشد، که می‌بایست در اسرع وقت رفع شوند. این عوامل عبارتند از:

  • خرابی اکسل عقب ماشین
  • خرابی کمک فنرها
  • خرابی بوستر ترمز
  • خرابی شیلنگ خلاء
  • خرابی سر چرخ‌ها
  • اتصالی عوامل الکتریکی
  • استفاده از قطعات پلاستیکی نامرغوب
  • حرکت‌های نامتعارف خودرو
  • عدم نصب اصولی قطعات خودرو

با شنیدن صداهای نامتعارف در داخل کابین خودرو، می‌بایست جهت کارشناسی خودرو و در صورت نیاز صداگیری کوییک سریعا به تعمیرگاه‌های صداگیری مراجعه نمایید تا اتومبیل شما به مشکلات جدی‌تری بر نخورد.

زمان لازم برای صداگیری طاقچه کوییک

در صداگیری کوییک بدون توجه به اینکه کدام قسمت خودرو درگیر بوده و محل مولد صدا کجا باشد، تمامی قطعات می‌بایست باز شده و فرایند صداگیری تمام قطعات از قبیل تکه‌ها، سیم ها، فلزات و میله‌ها با استفاده از دستگاه‌ها و ابزارهای تخصصی انجام گیرد و در نهایت توسط کارشناس و فرد خبره قطعات دوباره بسته شوند. برای باز و بسته کردن قطعات خودرو به دانش، مهارت و تجهیزات کامل نیاز است، بنابراین از انجام این کار بدون دانش و ابزار کافی شدیدا خودداری نمایید؛ زیرا صداگیری غیراصولی می‌تواند به خودی خود منجر به تولید صداهای بیشتر و آسیب به قطعات خودرو شود.

زمانی که شما خودرو را جهت صداگیری به تعمیرگاه‌های صداگیری منتقل می‌کنید، در قدم اول، روی خودرو کارشناسی صورت گرفته و منشا صدا و میزان خسارت وارده را به شما اعلام می‌کنند. سپس با برآورد هزینه‌های ناشی از صداگیری، هزینه نهایی به شما اعلام می‌شود. پس از شروع فرایند صداگیری طاقچه عقب کوییک، حدودا 1 الی 2 ساعت برای تکمیل فرایند صداگیری تق تق عقب ماشین، زمان لازم است. پس از اتمام کار و در صورت رفع صدای طاقچه عقب، می‌توانید خودرو را تحویل بگیرید.

زمان لازم برای صداگیری طاقچه کوییک

پیاده کردن طاقچه عقب کوییک

پیاده کردن قطعات خودرو، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا ممکن است با کوچکترین ضربه و یا حرکت نادرست و غیر اصولی به قطعات اتومبیل آسیب جدی وارد شده و کمترین خسارتی که وارد شود، هزینه‌های گزاف تعمیر آن‌ها باشد. بنابراین بهتر است، بدون تجربه و مهارت کافی، به هیچ عنوان برای پیاده کردن و صداگیری طاقچه عقب کوییک به تنهایی اقدام نکنید و حتما به تعمیرگاه‌های صداگیری مراجعه نمایید.

مراحل پیاده کردن طاقچه عقب کوییک به شرح زیر است:

  • درب صندوق را باز نمایید
  • قالب را از نگهدارنده جدا نمایید
  • طاقچه را به سمت پایین بکشید
  • طاقچه را خارج نمایید
  • برای سوار کردن طاقچه، دقیقا عکس مراحل بالا را انجام دهید

نحوه صداگیری طاقچه عقب کوییک

صداهای نامتعارف و غیر معمولی خودرو را جدی گرفته و در صورتی که اتومبیل شما صدا می‌دهد، فورا به تعمیرگاه و فرد خبره مراجعه کرده و مشکل خودرو را برطرف کنید.

زمانی که شما خودرو را نزد تعمیرکار می‌برید، ابتدا با توجه به صدایی که در خودرو به گوش می‌رسد، به دنبال رفع مشکلات مکانیکی احتمالی هستند و سپس در صورت رفع نشدن مشکل، اگر عامل ایجاد صدا فرسوده شدن و خرابی قطعات باشد، با صداگیری طاقچه عقب کوییک و عایق کردن خودرو، مشکل صداهای اضافی را برطرف می‌کنند. به طور کلی، مراحل صداگیری کوییک به شرح زیر است:

  • ابتدا می‌بایست به صورت حضوری به تعمیرگاه صداگیری مراجعه کرده تا کارشناس خبره کوییک شما را به صورت دقیق کارشناسی و عیب یابی کند.
  • پس از منشا یابی و مشخص شدن محل مولد صدا، قیمت فرایند صداگیری به شما ابلاغ شده و در صورت تمایل شما، پروسه صداگیری آغاز می‌شود.
  • بسته به قسمتی که دچار صداهای اضافی شده است، خدمات متفاوتی از قبیل صداگیری صندلی ماشین، صداگیری داشبورد کوییک و صداگیری طاقچه عقب کوییک ارائه می‌گردد. قسمت مورد نظر باز شده تا بررسی شود که مبادا علت این صداها شل شدن قطعات درونی ، شکستگی آن‌ها و یا از جا درآمدن قطعات نباشد .
  • اگر مشخص شود که علت صداهای اضافی یکی از موارد بالا بوده است، با استفاده از تکنیک صداگیری فابریکی، قسمت مورد نظر تعمیر و یا قطعه شکسته شده جایگزین می‌شود.
  • سپس می‌توانید خودرو را تست کنید تا از برطرف شدن صداهای اضافی اطمینان حاصل نمایید. اگر همچنان صداهای اضافی به گوش می‌رسید، می‌بایست با استفاده از صداگیری غیر فابریکی مجددا صداگیری کوییک را آغاز نمایید.
  • صداگیری کوییک به روش غیر فابریکی به وسیله عایق‌های صوتی با کیفیت و چسب‌های قوی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد.

سوالات متداول

  1. صدای اضافی در قسمت طاقچه عقب کوییک از چیست؟

صدای اضافی در طاقچه عقب می‌تواند به دلیل خرابی اکسل عقب خودرو،کمک فنرها، بوستر ترمز، شلنگ خلاء، سر چرخ‌ها و یا اتصالی تجهیزات الکترونیکی و عدم نصب اصولی قطعات باشد.

  1. انواع صداگیری در کوییک به چه صورت انجام می‌شود؟

صداگیری کوییک، به دو صورت صداگیری فابریکی و صداگیری غیر فابریکی انجام می‌گرد که همواره اولویت با صداگیری فابریکی است.

  1. آیا می‌توان بدون مراجعه به تعمیرگاه صداگیری کرد؟

خیر، این کار حتما باید به دست کارشنام و متخصص امر انجام شود، در غیر این صورت با پیاده کردن قطعات به شیوه نامناسب و غیر اصولی، با کوچکترین خطا ممکن است آسیب‌های بیشتری به خودرو وارد شود. همچنین پروسه صداگیری کوییک به تجهیزات و ابزارهای تخصصی نیاز دارد.

  1. پروسه صداگیری کوییک چقدر زمان می‌برد؟

پس از شروع فرایند صداگیری کوییک، حدودا 1 الی 2 ساعت برای تکمیل فرایند صداگیری تق تق عقب ماشین، زمان لازم است.

سخن پایانی

شنیده شدن هرگونه صدای غیرعادی در داخل کابین خودرو از عقب کوییک، به سرعت نیازمند صداگیری طاقچه عقب کوییک است؛ زیرا ممکن است بروز این صداها به دلیل خرابی و شکستگی برخی قطعات خودرو باشد، که اصلا موضوع کوچکی نبوده می‎بایست در اسرع وقت تعمیر شوند. با مراجعه به تعمیرگاه‌های صداگیری، خودروی شما کارشناسی شده و پس از تعیین محل مولد صدا، پروسه صداگیری کوییک آغاز می‌شود که حدودا بین 1 الی 2 ساعت زمان می‌برد.

اگر متوجه صداهای غیرعادی در اتومبیل خود شدید، آن را جدی بگیری و در اولین فرصت به کارشناسان خبره مراجعه نمایید. زیرا عدم توجه به این صداها و تعویق در فرآیند صداگیری طاقچه عقب کوییک می‌تواند مشکلات بسیار بیشتری را برای قطعات خودرو ایجاد نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *