دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید بهترین ساب ووفر بازار با قیمت مناسب

lazy

خیلی از ما به شنیدن انواع موسیقی با صدای بلند علاقه خاصی ادرایم چرا که انرژی مضاعفی را به هر محیطی وارد می‌کند. اگر به دنبال آن صدای محشر و تپنده در محیط خانه یا داخل ماشین خود هستید، به بهترین ساب ووفر بازار نیاز دارید. بیایید رد این مقاله ببینیم با توجه به خواسته‌ها و نیاز و بودجه شما کدام ساب ووفر میتواند بهترین ساب ووفر بازار باشد.

اول از همه باید بدانید ساب ووفر چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ ساب ووفر نوعی بلندگو است که به طور خاص برای بازتولید فرکانس های پایین طراحی شده است. بلندگوهای معمولی و با برد کامل سعی می‌کنند تا حد ممکن محدوده فرکانس را تا (یا فراتر) 20 کیلوهرتز پوشش دهند، اما یک ساب ووفر برای پر کردن ناحیه باس با مشکل بازتولید تا حدود 80 تا 150 هرتز در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب، ساب ووفرها یک سیستم صوتی متشکل از بلندگوهای اصلی و ماهواره ای را تکمیل می‌کنند. ساب ووفرها مانند بلندگوهای معمولی کار می کنند، اما برای تولید فرکانس های پایین بهینه شده اند.

درایورها (یا “ووفرها”) باید بزرگ باشند و در اندازه های استاندارد باشند که معمولاً 8، 10، 12، 15 یا 16 اینچ قطر دارند. ممکن است چندین ووفر نصب شده در محفظه پیدا کنید که معمولاً از تخته فیبر با چگالی متوسط، تخته سه لا یا سایر مواد سفت و بدون تشدید ساخته شده است.

5555

خرید ساب وافر خانگی

اگر هم اکنون شروع به ساخت سیستم سینمای خانگی خود می کنید، اولین چیزی که احتمالاً انتخاب کرده اید یک جفت بلندگو بوده است. هر چند این تنها آغاز ماجرا است. چه تنظیمات شما برای فیلم، موسیقی، بازی یا همه موارد فوق باشد، یک ساب ووفر برقی یکی از اجزای کلیدی یک سیستم صوتی کامل است که خرید ساب وافر خانگی را الزامی میکند.

ما اینجا هستیم تا به برخی از سوالات رایج در مورد ساب ووفرها و اینکه چگونه خرید ساب وافر خانگی می‌تواند تجربه سینمای خانگی شما را ارتقا دهد، پاسخ دهیم.

ساب ووفر بلندگویی است که فرکانس‌های پایین‌تری را ارائه می‌کند – به‌ویژه بین 20-200 هرتز – که یک تنظیم سنتی دو کاناله یا صدای فراگیر به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را بازتولید کند. این فرکانس‌های پایین از سازهایی مانند کیک درام، گیتار باس و ارگ پیپ و همچنین جلوه‌های صوتی فیلم مانند انفجار می‌آیند.

چرا به یکی ساب وافر ارزان نیاز دارید؟ در حالی که ممکن است صدای باس را از یا بلندگوهای روی زمین بشنوید، یک ساب ووفر به شما امکان می‌دهد صدا را کاملا احساس کنید. گوش دادن به موسیقی باس سنگین مانند هیپ هاپ یا تماشای یک فیلم اکشن هندی یا هالیوودی به همراه ساب ووفر چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. به علاوه، شما آهنگ یا فیلم را آنطور که هنرمند یا کارگردان در نظر گرفته است، تجربه خواهید کرد.

شاید از خود بپرسید من رپ گوش نمی‌دهم یا فیلم‌های اکشن تماشا نمی‌کنم، پس چرا به ساب ووفر ارزان نیاز دارم؟ مطمئناً، یک ساب ووفر مثل یک موتور باس است. یک ساب ووفر عالی به برداشتن بار سنگین از بلندگوهای شما کمک می کند و سیستم صوتی شما را به طور کلی بهبود می بخشد.

صدای صوتی گسترده‌تر و تصویربرداری استریو دقیق‌تر می‌شود. حتی اگر شنیدن آهنگ‌های فولکلور قدیمی و تماشای فیلم ها و سریالهای درام‌ دیالوگ محور را ترجیح می‌دهید، یک ساب ووفر به تولید صدایی زنده‌تر و فراگیرتر کمک می‌کند.

راستش را بخواهید، می توانید ساب وافر خانگی خود را در هر مکانی قرار دهید. اما از آنجایی که هر اتاقی متفاوت ساخته شده است، نتایج متفاوت خواهد بود. اگر در مورد دریافت عملکرد بیس بهینه از ساب ووفر خود جدی هستید، ممکن است آزمون و خطا در آن وجود داشته باشد.

8888

همه افراد سینمای خانگی اختصاصی ندارند تا این امکان را داشته باشد که ساب ووفر خود را در هر مکانی قرار دهند. به احتمال زیاد، سیستم شما در اتاق نشیمن شما قرار دارد، به این معنی که دکوراسیون، مبلمان و چیزهای دیگر برای گرفتن فضا با هم رقابت می کنند. ممکن است مجبور شوید برخی چیزها را دوباره مرتب کنید، اما ارزش آن را دارد که نقطه امن و مهمی را برای ساب وافر خانگی پیدا کنید.

اگر می‌خواهید از بهترین ساب ووفر بازار حداکثر بهره را ببرید، همراه با قرارگیری در جای مناسب، فضای صوتی عامل دیگری است که باید در نظر بگیرید. شما می توانید بهترین ساب ووفر بازار را روی کره زمین را داشته باشید، اما زمانی که در اتاقی ضعیف قرار دارد، انتظار عملکرد قوی نداشته باشید. پانل‌های آکوستیک، پخش‌کننده‌ها و تله‌های باس همه راه‌های عالی برای بهبود آکوستیک اتاق شما هستند. به علاوه، بسیاری از گیرنده های A/V مدرن مجهز به فناوری تصحیح اتاق مانند Audyssey و AccuEQ هستند. هر بلندگو را کالیبره می کند تا تجربه سینمای خانگی هماهنگ تری ایجاد کند.

قیمت ساب سنگین به انواع عامل های مختلفی بستگی دارد. از جمله کیفیت، برند و بودجه شما. اگر نگاهی به بازار بیندازید میبینید طیف وسیعی از قیمت ساب سنگین وجود دارد و گزینه‌های پیش روی شما محدود نیست. درباره قیمت ساب کوچک نیز همین شرایط پابرجاست. قیمت ساب کوچک با توجه به تنوع موجود در طیف گسترده‌ای قرار میگیرد و همه چیز به انتخاب و نیازهای شما بستگی دارد.

خرید ساب وافر کوچک که اغلب در سایزهای 8 اینچی تا 12 اینچی در بازار عرضه میگردد اغلب برای اتومبیل‌هایی مفید است که فضای صندوق عقب آنها محدود و کوچک است.

با خرید ساب وافر 100 وات به دلیل ابعاد کوچکش می‌توان آن را در صندوق عقب یا زیر صندلی انواع خودروها نصب کرد. شما با نصب ساب ووفر 100 وات میتوانید صدایی با کیفیت همراه ویبره متناسب را در اتومبیل خود داشته باشید.

اگر هم به دنبال صدایی نرم و با کیفیت در خودرو شخصی تان هستید با خرید ساب و آمپلی برای ماشین میتوانید این صدا را به ارمغان بیاورید. قیمت ساب و آمپلی برای ماشین را میتوانید از طریق صفحه فروگشاهی سیستم پیشرو به دست آورید. اگر برای اطلاع از قیمت ساب و آمپلی برای ماشین نیاز به راهنمایی داشتید حتما به کارشناسان ما پیام بدهید و یا مستقیما با پشتیبانی صحبت کنید تا به شما راهنمایی لازم را جهت خرید بهترین ساب ووفر بازار انجام دهند.

سوالات متداول

ساب ووفر ماشین چیست؟

ساب ووفر یک بلندگوی اغلب بزرگ است که به طور خاص فقط برای بازتولید محدوده فرکانس پایین صداهای باس طراحی شده است. برای داشتن پاسخ باس کم بهینه، اکثر سیستم‌های استریو خودرو به یک سیستم ساب ووفر با کیفیت حرفه‌ای نصب شده به همراه یک آمپلی‌فایر و هدیونیت پرقدرت نیاز دارند

آیا ساب ووفر نیاز به آمپلی فایر دارد؟

ساب های پسیو، را غیرفعال می نامند، زیرا باید توسط یک تقویت کننده خارجی یا گیرنده صوتی/تصویری آمپلی فایر تغذیه شود. بنابراین تمام ساب ووفرها نیازی به آمپلی فایر ندارند.

ساب ووفر 100 وات انتخاب مناسبی است؟

درجه بندی وات راهنمایی تقریبی برای میزان صدای بلند یک ساب ووفر است، اما نباید بلندتر باشد. شما همیشه صدا را کنترل می کنید. در واقع، یک ساب 1000 واتی ممکن است در ولوم های اتاق “عادی” بهتر از یک ساب 100 وات به نظر برسد.

آیا می توانم ساب ووفر را به استریو اصلی ماشین وصل کنم؟

شما می توانید یک ساب ووفر را به رادیو ماشین متصل کنید، اما به چند مرحله بیشتر از اتصال به خروجی های بلندگوی استریو نیاز دارد. اولین چیزی که باید علاوه بر ساب ووفر جدید خود بخرید یک آمپلی فایر مونو بلوک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *