دسته‌بندی نشده

معرفی 10 مدل از بهترین های میدبیس خودرو با قیمت عالی

معرفی 10 مدل از بهترین های میدبیس خودرو با قیمت عالی

در ین مقاله قرار است بررسی کنیم میدبیس چیست و بهترین میدبیس در بازار کدام است؟ اگر شما هم از علاقه مندان نصب بهترین سیستم های صوتی به خصوص در ماشین خود هستید، باید این مقاله را تا انتها بخوانید تا تصمیم نهایی و درست را بگیرید.

میدبیس چیست و بهترین آن

پخش صدای خواننده (وکال) بر عهده میدبیس است. پس اگر قرار است یک صدای گرم داخل اتومبیل خود پخش کنید به بهترین میدبیس نیاز خواهید داشت. یکی از دلایل اصلی جایگزینی بلندگوهای نصب شده جدید در ماشین ها و خانه هایمان، بهبود وضوح و دقت سیستم صوتی ما است. علاوه بر بهبود پاسخ دهی فرکانس بالا، بلندگوهای میدبیس می توانند تفاوت چشمگیری در منطقه میانی بیس ایجاد کنند.

اغلب اوقات متوجه می شوید که وقتی بلندگوهای درب را در وسایل نقلیه خود ارتقا می دهیم، فراموش می کنیم که این بلندگوهای جدید معمولاً با قدرت بیشتری هدایت می شوند، قابلیت گشت و گذار بیشتری دارند و انرژی بسیار بیشتری نسبت به بلندگوهای اصلی ماشین تولید می کنند.

اگر هیچ قدمی برای در نظر گرفتن این قابلیت اضافی برداشته نشود، بسیاری از مزایای عملکرد به دلیل لرزش بیش از حد و شرایط نصب کمتر از ایده آل از بین می رود. اکثر پانل های درب از ورق فلزی نازک برای “پوست” بیرونی و همچنین برای ساختار داخلی استفاده می کنند.

 فلز نازک تمایل به لرزش دارد و این ارتعاش بر خلاف خروجی اسپیکر عمل می کند. علاوه بر این، ورق فلز داخلی اغلب دارای سوراخ های بزرگی است که امکان دسترسی به مکانیسم های خاصی را فراهم می کند. این منافذ به انرژی حاصل از حرکت عقب بلندگو اجازه می دهد تا حرکت رو به بیرون را خنثی کند. هر دوی این مسائل به طور چشمگیری عملکرد را کاهش می دهند.

بهترین میدبیس

نقش اصلی بهترین میدبیس تبدیل سیگنال های الکتریکی به امواج صوتی قابل شنیدن است. هر نوع اسپیکری دارای ویژگی های خاص خود است که آن را قادر می سازد فرکانس های مختلف را مدیریت کند و بهترین و خاص ترین تجربیات صوتی را برای شنوندگان خود ارائه دهد.

بلندگوهای میدبیس که به آنها مید ووفر نیز می‌گویند، به دلیل بهترین ویژگی‌هایش که به آن اجازه می‌دهد تا فرکانس‌های باس پایین را به طور مؤثرتری مدیریت کند، یک انتخاب محبوب است. بهترین میدبیس امواج صوتی بین 200 هرتز تا 500 هرتز را ارائه می دهند که آنها را به اجزای ضروری هر سیستم صوتی تبدیل می کند.

محدوده فرکانس: بلندگوهای میدبیس معمولاً محدوده فرکانس 100 هرتز تا 500 هرتز را پوشش می دهند که بین فرکانس های زیر و فرکانس متوسط قرار دارد.

8

ویژگی های بهترین میدبیس

  • بلندگوهای میدبیس معمولاً دارای اندازه‌هایی از 6 اینچ تا 8 اینچ (قطر) هستند و مدل‌های بزرگتر پاسخ باس بیشتری را ارائه می‌دهند.
  • بلندگوهای میدبیس معمولاً محدوده حساسیتی بین 85 تا 95 دسیبل دارند که نشان دهنده سطح بلندی صدایی است که می توانند به ازای هر وات توان ورودی دریافتی به دست آورند.
  • ظرفیت کنترل قدرت یک اسپیکر میدبیس به میزان انرژی آن اشاره دارد که قبل از آسیب یا لرزش آن میتواند تحمل کند.
  • این اسپیکرها معمولاً دارای ظرفیت مدیریت توان بین 50 وات تا 200 وات هستند.
  • امپدانس به مقاومت الکتریکی یک بلندگو اشاره دارد. بلندگوهای میدبیس معمولا دارای امپدانس 4 اهم هستند، اگرچه برخی از مدل ها ممکن است مقادیر بالاتر یا کمتری داشته باشند.
  • مواد تشکیل دهنده بلندگوی میدبیس می تواند از مواد مختلفی مانند کاغذ، پلی پروپیلن و کولار تشکیل شده باشد. هر ماده ویژگی های خاص خود را دارد که بر کیفیت صدا در هنگام پخش موسیقی تأثیر می گذارد.
  • فرکانس های میدبیس جهت دارتر از فرکانس های باس تولید شده توسط ساب ووفر هستند.
  • استفاده از یک بلندگوی اختصاصی میدبیس بار را از دوش بلندگوی میان رده برداشته و کیفیت صدا را بدون فشار آوردن به قدرت بالا می برد.
  • اصلاح تقویت بین فرکانس های میانی و میانی با درایور اختصاصی میدباس از اعوجاج جلوگیری می کند و کیفیت صدا را بهبود می بخشد.
  • بلندگوهای میدبیس در کاربردهای با قدرت بالاتر که نیازهای صداهای میدباس را نمی توان تنها با ساب ووفرهای پرقدرت برآورده کرد، مفید هستند.
  • یک ووفر میدباس اختصاصی بیس ثابت و کافی را برای همه رسانه ها فراهم می کند و امکان افزایش حجم باس را بدون تداخل با فرکانس های میان باس فراهم می کند.

معرفی 10 مدل از بهترین های میدبیس خودرو ارزان

در این بخش شما میتوانید با 10 مدل از بهترین میدبیس های بازار آشنا شوید. در میان این لیست میتوانید5 مورد اول را با مراجعه به بخش فروشگاهی پیشرو سیستم خریداری کنید

1.     میدبیس ۸ اینچ پایونیر مدل TS-M800 PRO pioneer

2.     میدبیس ۸ اینچ جی بی ال مدل JBL MID bass 8MG600

3.     میدبیس ۱۰ امیدرنج ۸ اینچ برند سی وی آدیو مدل CV audio zx-810

4.     ینچ جی بی ال مدل JBL MID bass 10MG600

5.     میدرنج ۱۰ اینچ دک مدل BLA ۱۰ Deck

6.     میدبیس 10اینچ ds18 ۱۰۰۰واتی ا Midbass ds18 10 inch 1000w

7.     میدرنج 6 اینچ ارت کوییک مدل EQ6SP ا Mid-range 6-inch Earth Quick model EQ6SP

8.     میدبیس دی ال آدیو مدل GRYPHON PRO 200 BASS

9.     میدرنج میدبیس_امریکن بیس American Bass NEO 8

10.  میدبیس درگ استر AMW-6 ACADEMY

آشنایی با میدبیس بیضی EDGE ED209

 مقرون به صرفه ترین مدل میدبیس، که دارای برجسته ترین و قابل توجه ترین طراحی باشد این مدل است. در این میدبیس بیضی انتظار فوق العاده از کیفیت صدا میرود. اسپیکرها ساخت چین هستند و گارانتی رسمی دارند. این مهم نیست که بلندگوها کجا مونتاژ می شوند، مهم این است که چگونه مونتاژ می شوند و در نهایت چگونه صدا تولید  می کنند.

EDGE ED209 به اندازه کافی بلند (حساسیت 90 دسی بل) و صدادار است. آنها بیس بیشتری نسبت به هر بلندگوی 6 اینچی دارند، اما کمی کمتر از مدل های گران تر 6×9 اینچی هستند. محدوده ادعایی فرکانس های تکرارپذیر از 45 هرتز تا 20 کیلوهرتز است. معمولاً هرچه هزینه مجموعه ای از آکوستیک کمتر باشد، تفاوت بین محدوده فرکانس ادعا شده و قابل شنیدن بیشتر است. بنابراین، بهتر است این پارامتر را خودتان با گوش تعیین کنید.

EDGE ED209 دارای پخش کننده قابل مشاهده است. باند فرکانسی اول (که توسط یک دیفیوزر بزرگ بیضی ساطع می شود) از 45 هرتز تا 10 کیلوهرتز است، خازن دومی فرکانس های زیر 2 کیلوهرتز را فیلتر می کند. سومی از 10 کیلوهرتز و بالاتر شروع می شود. یعنی معلوم می شود که با توجه به توزیع فرکانس، آکوستیک هنوز 3 بانده است. توان اسمی  اعلام شده این میدبیس بیضی 100 وات برای تقویت کننده خارجی طراحی شده است، اما می توانید بدون آن کار کنید، رادیو نیز این بلندگوها را می کشد. بخش محافظ به سختی محافظت میکند و بیشتر تزئینی است، بنابراین قفسه پشتی باید تمیز باشد. زباله ها نباید در شکاف بین قفسه توییتر و دیفیوزر بیفتند، این می تواند به سیم پیچ صدا آسیب برساند، پس از آن بلندگو ابتدا خس خس می کند و سپس به طور کلی پخش صدای آن از کار میفتد.

جمع بندی

میدبیس یک محدوده ضروری در صدا است، معمولا بین 200 هرتز و 500 هرتز. این فرکانس شامل سازهای برجسته و همچنین گیتار باس است. موسیقی در هر سبکی برای گرما، عمق و غنا به شدت به میدباس متکی است چرا که آن را برای شنوندگان ارگانیک‌تر و فراگیرتر می‌کند.

فرکانس‌های میدبیس برای ایجاد یک تجربه صوتی متعادل و فراگیر ضروری هستند. آن‌ها نت‌های باس پایین‌تری را ارائه می‌کنند که به موسیقی و محتوای صوتی عمق و تأثیر می‌بخشد. فرکانس‌های میدبیس می‌توانند یک منظره صوتی گسترده با صدایی با کیفیت بالا ایجاد کنند که در صورت استفاده صحیح، تجربه شنیداری را افزایش می‌دهد.

یک پاسخ میانی بیس شفاف به این عناصر اجازه می دهد تا با وضوح بازتولید شوند، بنابراین شنوندگان می توانند هر جزء را تشخیص دهند و در عین حال تفاوت های ظریف را در ترکیب درک کنند. این در حالی است که  برخلاف انظار عموم ساب ووفرها برای فرکانس‌های باس پایین طراحی شده‌اند و نمی‌توانند فرکانس‌های میدبیس را با دقت بازتولید کنند. حتی یک ساب ووفر 8 اینچی صدای خوبی در محدوده 200+ هرتز تولید نمی کند.

بنابراین، باید از نوع صحیح بلندگو برای هر محدوده فرکانس استفاده کنید تا بازتولید دقیق و واضحی داشته باشید. ساب ووفرها برای باس عمیق بهترین هستند در حالی که درایورهای میدبیس برای محدوده صدای خودشان بهترین هستند.

 سوالات متداول

آیا بلندگوهای میدبیس کیفیت صدای خوبی دارد؟

محدوده فرکانس ایده آل برای بلندگوهای میدبیس در سینماهای خانگی معمولاً بین 70 تا 300 است. این محدوده بسیار مهم است زیرا انتهای پایین صدای انسان و باس بالایی را پوشش می دهد و صدای کاملتر و طبیعی تری ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *