دسته‌بندی نشده

بهترین نوع آمپلی فایر خودرو در فروشگاه اینترنتی تخصصصی پیشرو سیستم

بهترین نوع آمپلی فایر خودرو

 

آمپلی‌فایرها با افزایش قدرت خروجی به بلندگوها، صدا را تقویت می‌کنند که کیفیت و حجم صدا را بهبود می‌بخشد. در سیستم صوتی خودرو، داشتن قدرت کافی برای اطمینان از صدای واضح و بلند برای مبارزه با صدای جاده و سایر صداهای محیط بسیار مهم است.

سیستم صوتی معمولی که توسط یک سازنده خودرو عرضه می شود، معمولا قدرت کمی دارد. در حالی که رادیو می‌تواند بیشتر موسیقی‌ها را در سطوح گوش دادن متوسط پخش کند، صدا معمولاً محدود است، به این معنی که محدوده فرکانس کامل را به درستی پخش نمی‌کند. اگر تا به حال صدای بیس را در سیستم کارخانه ای برای شنیدن ضرب آهنگ بالا آورده باشید، متوجه خواهید شد که صدا به سرعت شروع به تغییر شکل می کند. این به دلیل تمام شدن توان تقویت کننده داخلی و جلوگیری از بازتولید صحیح نت‎های پایین است.

حالا نقش بهترین نوع آمپلی فایر خودرو چیست؟ به عبارت ساده تر، آمپلی‌فایر سیگنال های صوتی موجود را برای بهبود خروجی بلندگو تقویت یا افزایش می دهند. به نوبه خود، این قدرت صدایی را که بلندگوها تولید می‌کنند افزایش می‌دهد و تجربه کلی صدای خودرو را بهبود می‌بخشد و نویز جاده و سایر تداخل‌ها را حذف یا حداقل کاهش می‌دهد.

تقویت سیگنال صوتی ناشی از توانایی تقویت کننده در ارائه توان اضافی به سیستم است. یک آمپلی‌فایر می‌تواند با افزودن محدوده صوتی بیشتر که بلندگوها به تنهایی قادر به ارائه آن نیستند، کیفیت صدا را بیشتر بهبود ببخشد. بهترین نوع آمپلی فایر خودرو همچنین امکان تنظیمات و شخصی‌سازی بیشتر در سیستم صوتی خودرو را فراهم می‌کنند که ممکن است یک بلندگو به تنهایی قادر به ارائه آن نباشد.

در حالی که اکثر سیستم‌های صوتی خودرو دارای یک آمپلی‌فایر داخلی هستند و بسیاری از رانندگان کیفیت صدا را خوب می‌دانند، برخی دیگر معتقدند تقویت‌کننده‌های پس از فروش صدای بسیار بهتری ارائه می‌دهند. سیستم استریوی کارخانه فضای کمتری را در داشبورد اشغال می کنند و شلوغی را کاهش می دهند.. بسیاری از علاقه‌مندان به صدا، قدرت بالاتر، صدای شفاف‌تر و حجم بالاتری را ترجیح می‌دهند که این ویژگی را تنها بهترین نوع آمپلی فایر خودرو عرضه کند.

نحوه کارکرد بهترین نوع آمپلی فایر خودرو

اکثر آمپلی فایرها منبع برق خود DC  (جریان مستقیم) را به AC  (جریان متناوب) تبدیل می کند، زیرا این همان چیزی است که برای راه اندازی بلندگوهای خودرو استفاده می شود.  برای تبدیل جریان DC به سیگنال AC لازم، تقویت‌کننده‌ها کلیدهای کنترل‌شده الکتریکی مانند ماسفت‌ها را تولید می‌کنند. این سوئیچ ها ولتاژ را به سرعت، خاموش و دوباره روشن می کنند و اساساً جریان متناوب مورد نیاز برای تولید صحیح سیگنال الکتریکی صحیح برای بلندگوها را ایجاد می کنند.

هنگامی که به دنبال بهترین نوع آمپلی فایر خودرو می‌گردید، از شرکت‌هایی که به جای رتبه‌بندی RMS پیوسته یا DYNAMIC RMS، رتبه‌بندی «پیک» یا «حداکثر» خود را به بازار عرضه می‌کنند، خودداری کنید. بعید است که استریو ماشین خود را برای مدت طولانی در حداکثر توان خروجی خود نگه دارید. رتبه‌بندی‌های توان RMS رتبه‌بندی مطمئن‌تری برای استفاده واقعی و همچنین اندازه‌گیری قابل اعتمادتری برای مقایسه

در بیشتر موارد، نویزهای موسیقی در واقع توسط آمپلی فایرها ایجاد می شود. هنگامی که سیستم صوتی خودرو به 3/4 یا 75 درصد از صدای کامل خود می رسد، آمپلی فایرهای داخلی اغلب منبع تغذیه ندارند و صدا را مخدوش می کنند. بدیهی است که این بدان معناست که شما نمی توانید تجربه شنیداری مطلوبی را با صدای کامل داشته باشید. آمپلی فایرهای داخلی خودرو معمولاً نمی توانند مقدار مناسبی نیرو تولید کنند. با این حال، بهترین نوع آمپلی فایر خودرو با رتبه RMS بالاتر را می توان به سیستم صوتی اضافه کرد، تقویت کننده ای که حجم و قدرت بیشتری را کنترل می کند و کیفیت صدا را بهبود می بخشد و احتمال نویز را کاهش می دهد.

بهترین نوع آمپلی فایر خودرو

ارزان ترین آمپلی فایر ماشین

اگر به دنبال ارزان ترین آمپلی فایر ماشین میگردید باید بدانید آمپلی فایر ماشین انوع و اقسام گوناگونی دارد که بستگی به ویژگی ها و برند آن ، قیمت های مختلفی نیز ارائه می شود. مثلا قیمت آمپلی فایر دو کاناله نسبت به بهترین آمپلی فایر 4 کانال قیمت پایین تری دارد.

هر علاقه‌مند به صدای ماشین می‌داند که سیستم صوتی بدون تقویت‌کننده، کامل نیست. اگر قیمت آمپلی فایر ماشین برای شما مهم است بهتر است همین حالا نگاهی به قیمت های ما در صفحه فروشگاهی بیندازید و گزینه ایده‌آل خود را با توجه به بودجه انتخاب کنید.

امروزه تنوع آمپلی فایرهای موجود در بازار، انتخاب و نصب آمپلی فایر ایده آل برای سیستم صوتی خودروی شما را کاری دشوار کرده است. تصمیمی که در مورد تقویت کننده استفاده می کنید به طور قابل توجهی بر نوع صدایی که از سیستم صوتی خودرو دریافت می کنید و همچنین بر هزینه کلی ارتقاء کیفیت صدای مورد نظر تأثیر می گذارد.

بین آمپلی‌فایرهای موجود آمپلی فایر 4 کاناله دارای محبوبیت زیادی است. بیایید نگاهی به ویژگی‌های آن بیندازیم.

تحقیقات ما نشان داده است که بسیاری از دارندگان خودرو انتخاب بین آمپلی فایرهای 4 کانال و 5 کانال را چالش برانگیز می دانند. معمولاً شرایطی وجود دارد که می توان از هر یک از این دو نوع تقویت کننده استفاده کرد. انتخاب یک گزینه بر دیگری به هدف کلی شما بستگی دارد.

مزایای آمپلی فایر 4 کاناله:

  • صرفه جویی قابل توجهی در فضا و زمان نصب نسبت به استفاده از دو آمپر مجزا
  • می توان آن را برای تغذیه یک ساب ووفر و ایجاد کانال های اضافی برای دو درایور فرکانس متوسط، استفاده کرد
  • انعطاف پذیری بیشتری نسبت به آمپرهای 3 کانال و آمپلی فایر دو کاناله، از نظر تعداد بلندگو دارد.

معایب آمپلی فایر 4 کاناله:

  • برای خودرویی با بلندگوهای 4 دری و ساب ووفر مناسب نیست.
  • انعطاف‌پذیری کمتری (زمانی که می‌خواهید بلندگوهای بیشتری اضافه کنید) در مقایسه با آمپرهای 5 کانالی ارائه می‌دهد.

اگر در میان انتخاب خود به دنبال بهترین آمپلی فایر 6 کانال هستید باید بدانید یک آمپلی فایر 6 کاناله صدای سیستم شما را بهتر می کند. آمپلی فایر خودرو 6 کاناله چندین انتخاب کننده ورودی/خروجی صوتی را برای حداکثر شش دستگاه در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر چندین دستگاه جانبی برای تامین قدرت سیستم های صوتی متوسط تا بزرگ، ووفر باس و ساب ووفر دارید، این دستگاه عالی است.

در کنار بهترین نوع آمپلی فایر برای خودرو، اگر به دنبال تقویت کننده سیستم صوتی در مکان های دیگری هستید و به طور مثال بهترین آمپلی فایر برای مساجد را میخواهید خوب است سراغ برندهایی مثل یاماها، اکو روژان و جی‌بی‌ال بروید.

بهترین نوع آمپلی فایر خودرو

انواع آمپلی‌فایرها

4 مدل اصلی در میان بهترین نوع آمپلی فایر خودرو وجود دارد که عبارتند از:

آمپلی فایر ماشین برای جریان: همانطور که از نام آن پیداست، تقویت کننده ای است که جریان ورودی داده‌شده را بالاتر می برد. با امپدانس ورودی کم و امپدانس خروجی بالا مشخص می شود.

آمپلی فایر ماشین برای ولتاژ: تقویت کننده‌ای که ولتاژ داده شده را برای خروجی ولتاژ بزرگتر تقویت می کند. با امپدانس ورودی بالا و امپدانس خروجی کم مشخص می شود.

آمپلی فایر ماشین برای ترانس رسانایی: تقویت کننده ای که جریان خروجی را با توجه به تغییر ولتاژ ورودی تغییر می دهد.

آمپلی فایر ماشین برای ترانسفورماتور: تقویت کننده ای که ولتاژ خروجی را با توجه به تغییر جریان ورودی تغییر می دهد. همچنین به عنوان مبدل جریان به ولتاژ نیز شناخته می شود.

اینها تنها چند بهترین نوع آمپلی فایر خودرو هستند که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، و کاملاً واضح است که هر یک از آنها ویژگی‌های مختص به خود را دارد.

بهترین نوع آمپلی فایر خودرو

سوالات متداول

بهترین نوع آمپلی فایر خودرو چیست؟

آمپلی‌فایرها با افزایش قدرت خروجی به بلندگوها، صدا را تقویت می‌کنند که کیفیت و حجم صدا را بهبود می‌بخشد. در سیستم صوتی خودرو، داشتن قدرت کافی برای اطمینان از صدای واضح و بلند برای مبارزه با صدای جاده و سایر صداهای محیط بسیار مهم است. این ویژگی‌ها بهترین نوع آمپلی فایر خودرو را متمایز میکند.

سیستم برقی آمپلی فایر ماشین AC است یا DC؟

آمپلی فایر خودرو معمولاً از برق  DC  (جریان مستقیم) برای کار استفاده می کند. سیستم الکتریکی خودرو شامل باتری و دینام، برق DC تولید می کند. آمپلی فایر خودرو به گونه ای طراحی شده است که این ورودی برق DC را بپذیرد و آن را به سیگنال صوتی تقویت شده تبدیل کند که بلندگوها را به فعالیت در می آورد.

چرا به آمپلی فایر ماشین نیاز دارم؟

با استفاده از بهترین نوع آمپلی فایر خودرو سیستم صوتی شما می تواند تا حد زیادی از تقویت‌کننده بهره مند شود. برخی از دلایل اضافه کردن آمپلی فایر به سیستم صوتی خودرو عبارتند از: کیفیت صدای بهتر،یک تقویت کننده خارجی در ارائه سیگنال صوتی به بلندگوها نسبت به رادیو/سی دی پلیر و دیگر موارد مشابه، عملکرد بسیار بهتری دارد.

آمپلی فایر ماشین چند ولت است؟

سیستم های صوتی از 12 ولت استفاده می کنند زیرا ولتاژ اولیه در خودروها 12 ولت است.

سایز مناسب با بهترین نوع آمپلی فایر خودرو چه اندازه‌ای است؟

برای سالن‌های کوچک‌تر، آمپرهای با توان متوسط حدود 50 وات و آمپلی فایرهای 12 اینچی را برای صدای کامل‌تر در نظر بگیرید. برای سالن‌های بزرگ‌تر یا برای اجرای بلند، انتظار می‌رود که توان متوسط 100 وات و بالاتر باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *