دسته‌بندی نشده

نکاتی که قبل از خرید سیستم صوتی باید بدانید.

سیستم صوتی خودرو

شنیدن موسیقی یکی از لذت های زندگی به شمار می رود. برای اینکه بتوانید این لذت زندگی را بهتر درک کنید لازم است تا از یک سیستم صوتی خوب بهره بگیرید. بسیاری از ما بیشتر زمان خود را در اتومبیل خود می گذرانیم و به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا یک سیستم صوتی خوب خودرو را تجربه کنند. برای اینکه بتوانید برای خودروی خود از یک سیستم صوتی حرفه‌ای بهره بگیرید، لازم است تا قبل از خرید سیستم صوتی برخی از نکات را بدانید .

KV504 TS 6965V3 top


اگرچه خودروهای خارجی هم اکنون از سیستم های صوتی با برندهای معروف و کیفیت خوب بهره می‌برند اما خودروهای داخلی که در کشور ما بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، کیفیت خوبی برای سیستم صوتی ندارند و به همین دلیل انتخاب یک سیستم صوتی خوب سبب می شود تا شما مدت زمانی که در خودرو میگذرانید را با لذت موسیقی گوش دهید .

پیش از هر چیزی باید گفت که برای انتخاب یک سیستم صوتی خوب نمی‌توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد، چرا که هر فردی سلیقه موسیقی متفاوتی دارد و همین موضوع سبب می‌شود تا برای انتخاب یک سیستم صوتی خوب سلیقه فرد مورد ارزیابی قرار بگیرد و به همین دلیل مشاوره قبل از خرید سیستم صوتی چیزی است که ما به شما پیشنهاد می کنیم .

ts f1634r


یکی از اصلی‌ترین مواردی که در کیفیت خوب صدا تاثیرگذار می‌باش،د اسپیکر خودرو است که برای این که بتوانید یک سیستم صوتی خوب را تجربه کنید، لازم است تا در خرید اسپیکر تجربه کافی کسب کرده و بتوانید بهترین ها را برگزینید. به این منظور در ادامه مطالبی در خصوص انواع باند ها و اسپیکرها ارائه شده است تا به شما در خرید یک سیستم صوتی خوب کمک کنیم . باند ها را می توان در انواع باند بیضی، باند گرد، کامپوننت، ساب ووفر، تیوتر و میدرنج پیدا کرد. لازم به ذکر است که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند و در کنار هم بودن آن هاست که می‌توانند صدای مدنظر شما را ایجاد کنند .

میدرنج

شاید اسم میدرنج را تا الان نشنیده باشید و اطلاعات کاملی از ویژگی‌های آن نداشته باشید. برای ایجاد یک سیستم صوتی کامل استفاده از میدرنج بسیار پیشنهاد می شود . یک اسپیکر به تنهایی می تواند صدا های ریز، متوسط و بم را تولید کند اما میدرنج به تنهایی وظیفه تولید صدای متوسط را برعهده می‌گیرد. بنابراین از میدرنج معمولاً در کنار ساب ووفر و تیوتر برای کسب بهترین سبک صدا استفاده می کنند .

تیوتر ها

تیوتر ها و یا سوپر تیوتر ها اسپیکر هایی با سایز بسیار کوچک هستند که برای افزایش کیفیت صدا و پخش صدای ریز از آنها استفاده می شود .

sony xs gtf6939 0

ساب ووفر

اگرچه ساب ووفر بسیار فضا را درگیر می‌کند اما اگر به دنبال نصب سیستم صوتی حرفه ای بر روی خودرو باشید، این امکان وجود دارد که علاوه بر انواع باندها از ساب ووفر استفاده کنید. سابووفر برای مواردی استفاده می‌شود که نیاز به حجم زیادی از صدای بم یا به اصطلاح باس زیاد دارید و این موضوع برای علاقمندان موسیقی بسیار جذاب است. برای اینکه بتوانید یک سابووفر راه اندازی کنید، قطعا نیاز به امپلی فایر خواهید داشت .

کامپوننت

باند های گرد معمولی قابلیت اتصال به آمپلی فایر را ندارند اما باندهای گردی که قابلیت اتصال به آمپلی فایر را داشته باشند را کامپوننت می‌دانند. تفاوت این باند را با مدل‌های خربزه‌ای در تفکیک صدای بهتر آنها می دانند. این نوع باندها معمولاً زمانی استفاده می شود که تفکیک صدا از اهمیت بالایی برخوردار باشد و صدای بم در آنها معمولا کمتر شنیده می‌شود. به همین دلیل است که در کنار کامپوننت از ساب ووفر نیز استفاده می شود .

باند گرد

باند های گرد در انواع سایزها پیدا می‌شو.د معمولاً باندها در چهار دسته 13، 10، 16و ۲۵ سانتی متری یافت می‌گردند و معمولاً در بخش جلویی خودرو یا در داخل خودرو قرار می‌گیرند. باندهای ۱۰ سانتی متری برای پراید، ۱۳ سانتی متری برای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و تندر ۹۰ و باندهای ۱۶ سانتی متری برای درهای جلوی انواع پژو و عقب تندر ۹۰ و سمند مناسب است. باندهای ۲۵ سانتیمتر نیز امکان نصب بر روی طاقچه خودرو را دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *